ГЕОГРАФІЯ ТА ЕКОНОМІКА

Модель сучасного уроку в контексті особистісно-зорієнтованого навчання


Саме з такої теми 27.04.2016 року відбувся семінар-тренінг для вчителів географії на базі Ставівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів. Учасники семінару відвідали урок географії в 7 класі «Індійський океан. Географічне положення, рельєф дна, клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи», який запропонував увазі колег учитель географії Порхун Ігор Авівович.
Владика Тетяна Іванівна, учитель географії Переселенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, поділилася інформацією обласного науково-методичного семінару «Реалізація визначеного Державним стандартом комплексом підходів до вивчення географії, економіки та київщинознавства в школі І – ІІІ ступенів», який нещодавно відвідала на базі Калинівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1 Васильківської РДА.
Методист районного методичного кабінету відділу освіти Кагарлицької РДА Шершень Оксана Миколаївна провела з учасниками семінару тренінгове заняття «Сучасний урок. Самоаналіз сучасного уроку». Тренінг проходив під гаслом «Учитель як фахівець живе доти, доки вчиться» (К. Ушинський). На занятті вчителі географії поглибили свої знання про сучасний урок, його структуру, вдосконалили навички робити самоаналізу уроку, вдосконалили вміння працювати в команді, толерантно спілкуватися та активно слухати, розглянули приклади нетрадиційних уроків: комп’ютерний урок, урок-мандрівка, інтегрований урок, урок-змагання. Під час тренінгу панувала творча та доброзичлива атмосфера.
Ніхто не залишився байдужим, адже всі учасники семінару вкотре зустрілися, поспілкувалися та обмінялися враженнями щодо моделі сучасного уроку.


Методист районного методичного кабінету

О.М. Шершень





Формування природничих компетентностей учнів на уроках географії та природознавства засобами інформаційних технологій

25 листопада 2015 року на базі Кузьминецької ЗОШ І-ІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум для вчителів географії «Формування природничих компетентностей учнів на уроках географії та природознавства засобами інформаційних технологій». Участь у семінарі приймали: Оксана Миколаївна Шершень – методист районного методичного кабінету, Світлана Василівна Лобуренко – вчитель географії та природознавства Кузьминецької ЗОШ І-ІІ ступенів , а також вчителі географії Кагарлицького району.
Семінар пройшов цікаво та змістовно. Під час теоретичної частини семінару Світлана Василівна поділилася власним педагогічним досвідом щодо формування природничих компетентностей учнів на уроках географії та природознавства засобами інформаційних технологій, а також провела міні-тренінг з учасниками семінару. Після теоретичної частини вчителі відвідали відкритий урок географії своєї колеги у 6 класі з теми: «Вулканізм та вулкани. Гейзери та джерела». Під час уроку вчитель показала на практиці, як вона використовує засоби інформаційних технологій на своїх уроках.
Кульмінацією семінару був виховний захід приурочений річниці Голодомору в Україні, який Лобуренко Світлана Василівна підготувала спільно з педагогом організатором Трухан Світланою Федорівною.

 

 

 


На завершення семінару було проведено засідання вчителів, в ході якого вчителі обговорили такі питання:
1.      Метод проектів як один із шляхів реалізації діяльнісного підходів. Підготовка учнів до проектної діяльності. Захист міні-проектів (доповідач – О.В. Ільєнко, вчитель Слобідької ЗОШ І – ІІІ ступенів).
2.      Методи та прийоми здійснення краєзнавчого принципу викладання географії (доповідач – П.М. Тимошенко, вчитель Кагарлицької ЗОШ І – ІІІ ступенів № 3).
3.      Ефективність використання можливостей навчальних кабінетів географії (доповідач – Л.М. Родина, голова РМО, вчитель Кагарлицької ЗОШ І – ІІІ ст. № 2 ім. В.П. Дашенка).
4.      Креативні методи освіти для розвитку самостійної пізнавальної діяльності на уроках географії (доповідачі: О.М. Шершень, методист РМК, Л.М. Родина, голова РМО, вчитель Кагарлицької ЗОШ І – ІІІ ст. № 2 ім. В.П. Дашенка).

В Міжнародній хартії з географічної освіти (1995 р.) сказано: «Географічна освіта необхідна для розвитку відповідальних та активних громадян сьогодення і майбутнього світу». Відвідавши семінар-практикум в Кузьминецькій ЗОШ І – ІІ ст. можна з впевненістю сказати, що в цій школі виховують дійсно відповідальних, активних громадян та патріотів своєї держави.




Немає коментарів: